Τοπικες Ειδησεις

ΕΛΜΕ Βοιωτίας: “επαναλειτουργία των σχολείων χωρίς υγειονομικό ρίσκο”

Ανακοίνωση

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το «άνοιγμα»  όλων των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά τη συνήθη τακτική του, χωρίς κανένα διάλογο ή συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία καλείται να υλοποιήσει στην πράξη τα πρωτόγνωρα μέτρα για την εφαρμογή της επαναλειτουργίας των σχολείων.

Οι εκπαιδευτικοί που το προηγούμενο χρονικό διάστημα σηκώσαμε με συνέπεια και αποτελεσματικότητα την ευθύνη της εξ’ αποστάσεως διατήρησης της παιδαγωγικής σχέσης με τους μαθητές μας, με τη χρήση της ασύγχρονης ή σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, είμαστε έτοιμοι για την επαναλειτουργία των σχολείων με όρους, όμως, που θα διασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια όλης της σχολικής κοινότητας.

Στο πλαίσιο της επαναλειτουργίας των σχολείων, χωρίς υγειονομικό ρίσκο:

Το Υπουργείο Παιδείας δεν μας εξηγεί, ούτε επαρκώς ούτε σαφώς:

  • γιατί ενώ σε άλλους χώρους συνάθροισης υπάρχει όριο ασφάλειας η επιφάνεια των 5 – 10τ.μ. ανά άτομο, στα σχολεία αρκούν λιγότερα;
  • γιατί ενώ η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική σε άλλους κλειστούς χώρους εργασίας ή συνάθροισης (με επιβολή προστίμου για τη μη εφαρμογή), στις σχολικές αίθουσες είναι προαιρετική;
  • ισχύουν συζευκτικά οι κανόνες ασφάλειας του 1.5μ. απόστασης ΚΑΙ μέγιστου αριθμού 15 μαθητών ανά τμήμα (ΚΑΙ τα δύο);

Το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζει άραγε, ότι σε αρκετές περιπτώσεις σχολείων:

  • η τήρηση ακόμη και των μειωμένων (!!) ορίων ασφαλείας σε σχολικές αίθουσες και χώρους προαυλισμού είναι πρακτικά αδύνατη (ακόμη και για τους μισούς μαθητές);
  • υπάρχουν σχολικές αίθουσες που δεν πληρούν τους βασικούς όρους φωτεινότητας και φυσικού αερισμού, ακόμη και σε συνθήκες κανονικότητας;
  • το σύστημα σχολικής υγιεινής, σε επίπεδο ανθρώπινων και υλικών πόρων, δεν ανταποκρίνεται στους όρους ασφάλειας;

Το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζει άραγε:

  • την ανάγκη επανεγκατάστασης και διαμονής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών; (σε αρκετές περιπτώσεις τα καταλύματα που διέμεναν, πλέον δεν λειτουργούν!!)
  • την ανάγκη καθημερινής μετακίνησης 4 ή 5 εκπαιδευτικών που διδάσκουν μακριά από τις εστίες τους με ένα αυτοκίνητο;
  • τη μαζική μεταφορά των μαθητών με λεωφορεία; 

Πέρα όμως από όλα αυτά, το Υπουργείο Παιδείας δεν φαίνεται να έχει καμία σαφή απάντηση για το πώς θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της υγείας των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Η ομαλή επαναλειτουργία των σχολείων προϋποθέτει εμπιστοσύνη:

  1. στην οργάνωση και τη λειτουργία του συστήματος σχολικής υγιεινής και ασφάλειας και
  2. στην αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα του σχεδίου του ΥΠΑΙΘ.

Δυστυχώς, με τις πρόσφατες εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας καμιά από τις προϋποθέσεις αυτές δεν ικανοποιήθηκε. Είναι απαραίτητο να ξεπεραστούν και να μπουν στην άκρη οι όποιες επικοινωνιακές ανάγκες και ο «εικονικός κόσμος» του ΥΠΑΙΘ και να επιλυθούν άμεσα τα αληθινά θέματα της σχολικής ζωής και πραγματικότητας.

Το υγειονομικό ρίσκο παραμένει καθώς βαδίζουμε σε αχαρτογράφητα νερά. Ή μήπως η υγεία ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας έπεται από το «success story» της επανεκκίνησης της οικονομίας και της επιστροφής στην κανονικότητα;

Διεκδικούμε η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων να γίνει με σαφείς όρους και συνθήκες που θα προστατεύουν την ΥΓΕΙΑ ΟΛΩΝ, των μαθητών και των οικογενειών τους, των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων στις σχολικές μονάδες.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Να εξασφαλισθούν δωρεάν μάσκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς για τις ώρες που θα βρίσκονται στο σχολείο.
  • Να εξασφαλισθούν δωρεάν μάσκες για τους μαθητές που μετακινούνται με λεωφορεία.
  • Άμεση και δωρεάν προμήθεια των σχολείων με σαπούνια, αντισηπτικά, απολυμαντικά, χαρτικά και άλλα είδη καθαρισμού.
  • Να διασφαλιστεί ο συστηματικός καθαρισμός (επαρκούν οι σχολικές καθαρίστριες για την εργασία αυτή;) και η απολύμανση των σχολικών χώρων.

Απέναντι σε αυτή την υγειονομική απειλή, που αλλάζει τη ζωή των πολιτών και της κοινωνίας, δεν υπάρχουν περιθώρια για «στενές» πολιτικές συμπεριφορές. Χρειαζόμαστε άλλες πολιτικές, την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης, τον διάλογο, την τεκμηρίωση και την αποτελεσματικότητα.

Null
To Top